הכרויות לאנשים עם מוגבלויות

הכרויות לאנשים עם מוגבלויות

מתוך האמונה שיש רק "מזווג זיווגים" אחד ואנחנו, עמותת ענבר פועלת במציאות כדי לסייע, לחשוף את הטוב, להפגיש בין אנשים וליצור אפשרות טובה לשידוכין להתרחש. יש להבין את המושג שדכן. אולי לעשות לו שדרוג או טרנספורמציה

כי אם "שדכן" כמו מילה נרדפת ל"מהדק" אז לצורך ההבנה אשתמש במשל: ניקח שני דפים שווים בגדלם, נצמיד אותם בעזרת כלי שנקרא מהדק או שדכן ואפילו לא נעמיק בתוכנם והרי הם יחד עד שהסיכה תתבלה או שהדפים יקרעו ממנה וכדו'. ברור לכולנו שלא היינו רוצים שידוך כזה פשטני. יש כאן בחירה עמוקה וחשובה של חיבור בין שתי נשמות שכוח הבחירה בידם ויש להכיר כל אחד באופן פנימי ולא רק חיצוני ובודאי שאסור לנו לשדך אך ורק על פי תבניות עגומות של סממנים חיצוניים בלבד כמו:להתאים מגבלה למגבלה או על פי גיל,עדה,מראה. עלינו לסגל מבט פנימי מעמיק שדורש היכרות עם הבחורה שרוצים להכיר בתקווה שהם מכירים בעצמם, בערכם ובערך הטוב והחשוב של זוגיות-כבנין עדי עד.

ואיך מכירים? נפגשים, משוחחים, מתבוננים ומדברים. חשוב לדייק את רצונות הזוג, בבחירות ביחס לעצמם ולמחשבות בדבר המושג זוגיות, וכך הדרך הארוכה שהיא הדרך הקצרה תוביל בע"ה לבחירה הנכונה.

בענבר מושקעת חשיבה מרובה בסדנאות שמטרתם להכיר את האישיות של כל אחד מהמשתתפים. ולפי הצרכים נקבעים המפגשים בהם ניתנת אפשרות להכיר עוד אנשים ולהרחיב את אפשרויות הבחירה. בענבר מעמיקים על המושג אינטימיות בהקשר של אני מול עצמי, אני מול העולם ואני בתוך קשר.

כששואלים אותי: "למה אתם לא יוצרים חיבורים והכרויות וזהו…?" אני עונה: שלא הייתי רוצה להיות שותפה לדרך הקצרה שהיא ארוכה. בע"ה הרבה בניינים איתנים מתוך הכרות טובה ומכבדת. שנזכה להיות פועלים עם א-ל. "כי מה' אישה לאיש". 

השארת תגובה