הולדתה של תוכנית הורים

הולדתה של תוכנית הורים

הולדתה של תוכנית הורים:

ענבר נולדה מתוך רצון ליצור הזדמנויות מפגש, כשבבטן הרצון היתה האמונה ביכולת ליצור זוגיות בין אנשים המתמודדים עם מוגבלויות.
ככל שהיוזמה התפתחה נפקחו העיניים לבחינות נוספות שכדאי לתמוך בהן, על מנת שמפגש יתממש לכדי זוגיות טובה.אם נחלק לשתיים, ישנו האדם, האיש, האשה הכמהים לזוגיות, התמיות וההזדמנויות השונות שניתן להעניק לו וישנה הסביבה, אוירה חברתית, תפיסות רווחה,חקיקה תומכת, והבית.

אחת האוכלוסיות שאינה מקבלת מענה הולם הינה אוכלוסית ההורים של בנים או בנות עם מוגבלויות בגילאים בוגרים . חלקם מעונינים לתמוך בילדיהם ביצירת זוגיות, אך לעתים קרובות נתקלים בספקנות מצד הסביבה (כולל גורמים מקצועיים), חוסר תמיכה וספקות משל עצמם . רבים פונים לענבר בעצה או תמיכה. עד כה עזרנו להם ככל יכולתנו באופן מוגבל ברמה האישית.
מהיבט אחר נתקלנו בענבר בצעירים  עם מוגבלויות, אשר מצליחים לאחר מאמצים למצוא בן או בת זוג מתאימים עבורם ומעוניינים להמשיך לכוון נישואין אך לעתים קרובות נתקלים בקשיים של הורי בן או בת הזוג (בדרך כלל כאשר הצד השני במוגבלות אשר נחשבת בעיניהם לקשה יותר). נתקלנו במספר רב של מקרים אשר קשרי זוגיות טורפדו על ידי הורים של אחד הצדדים כתוצאה מחוסר מודעות, ידע וכלים לעזור לממש את האפשרות לזוגיות זו של בנם או בתם, על אף המוגבלות.

מניסיוננו ראינו שתמיכת ההורים בזוג לקראת נישואין ובעיקר לאחר נישואין הינה קריטית להצלחת הנישואין. רתימת ההורים ותמיכה בהם הינה מכרעת להצלחת חיי הנישואין של ילדיהם .

מבחינתנו קבוצות להורים הן תמיכה ישירה בחברי ענבר החולמים להגיע לזוגיות.

השארת תגובה